Zuid-Afrika Forum • Toon onderwerp - Stage zuid afrika

Het is nu 19 apr 2018 10:49

Stage zuid afrika

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier voorstellen!
  • Auteur
  • Bericht

Elketeloo

Stage zuid afrika

Bericht20 jul 2015 19:40

Hoi,

Ik ben Elke, 17 jaar en ga eind augustus op stage naar Zuid- Afrika, Hoedspruit. African Dreamhorse Safari.
Iemand toevallig tips en tricks voor mij wat betreft vliegreis enz. Tegen de reis zie ik wel een beetje op dus graag tips. Of als iemand ook die kant op gaat tegen die tijd kunnen we misschien samen reizen.
Hoe doe ik het bijv met mijn mobiele abonnement , kan ik overal betalen met mijn pin pas enz.

Ik heb me natuurlijk al wel ingelezen in verschillende dingen maar je weet nooit wat voor tips jullie hebben

Ik hoor het graag.

Gr Elke :?

Chakalaka

Re: Stage zuid afrika

Bericht22 jul 2015 12:37

hallo Elke,

waarom zie je tegen de reis op ?
Dat het zo lang duurt of vlieg-angst ?? Weet niet hoe je vliegt, maar vanaf A'dam is het maar 11 uur vliegen ... met een e-reader/boek en de in-flight entertainment (TV, films) verveel je je niet.

Voor je telefoon zul je ter plekke een SIM-kaart moeten kopen, kan op het vliegveld bij aankomst al. Maar als je geen haast hebt kun je in Hoedspruit rondkijken, net als hier barst het van de telefoon-winkeltjes.

Pinnen kan bijna overal, restaurants, supermarkten en je kunt ook cash bij de ATM uit de muur halen. Denk er wel aan dat je bij sommige banken van te voren op moet geven dat je buiten Europa je kaart gaat gebruiken !!

En verder je gezonde verstand gebruiken, ZA is voor toeristen in principe niet gevaarlijker dan NL ;-)

Keer terug naar Nieuwe gebruikers